STYRK SALGET

SALGSRÅDGIVNING UDEN LAPPELØSNINGER

SALGSBOOST

PROBLEMET

Salg kan ikke anskues som en isoleret ting. Selvom nogle mener dette. Et nyt produkt, en ny præsentation, mere salgstræning… risikerer nemt at være lappeløsninger på et mere grundlæggende problem. Skal du booste salget til nye højder, skal der være sammenhængskraft. Nul huller i osten. Nul lappeløsninger.

SALGSRÅDGIVNING DER KOMMER HELE VEJEN RUNDT

FÅ S-S-STYR PÅ SALGET

SÆRPRÆG

Hvad er det, din virksomhed kan, som andre ikke kan levere? 

Er dit svar knivskarpt og fri for flosker? Eller kan dine potentielle kunder få nogenlunde det samme hos konkurrenterne? Der skal skæres ind til benet - ud af ‘red ocean’.

SEGMENT

Hvem er din kerne-målgruppe, hvem skal du være ”alt” for? 

Forskellige målgrupper har forskellige behov, så du får hurtigt udvandet virksomheden, hvis du tager alt ind, der lægger vejen forbi. Vær alt for få. Ikke omvendt!

SEXAPPEAL

Har virksomheden en professionel udstråling? 

Eller ligner I det, I er: En lille virksomhed? Så drop det. Stå frem med europamester-attitude. Er der styr på særpræg og segment, kommer troværdigheden også.

SKALÈRBAR

Kan I fortsætte salgsindsatsen, når der kommer flere kunder?

Er det samme person, der både sælger og leverer det solgte (og produktudvikler, køber toiletpapir mv.)?Organisationen skal geares til nye (salgs)tider! 

STRUKTUR

Pipeline, prissætning, rabatstruktur, opfølgning, forhandlere, forespørgsler, AI, SoMe, marketing, relationsopbygning…

Hvordan kan en ny salgs- og marketingproces sættes i system, så luften ikke løber ud af ballonen? 

SALGSMÅL

Har I klare salgsmål for i år? Ved I, hvad der skal til, for at virksomheden er dobbelt så stor om 3 år?

Opstil tydelige mål og en trin-for-trin plan til at nå dem med klar ansvarsfordeling.

HVAD FÅR DU UD AF EN SALGSBOOST-PROCES MED MIG?


ØGET SALG

Du får lagt et fundament, der øger dit salg. Der er ikke tale om et quick-fix (selvom lavthængende frugter også plukkes). Det er en gennemgribende tilgang, der har indflydelse på virksomhedens salgsperformance .


KNIVSKARPT KONCEPT

Optimering af nuværende produkter/ydelser – og hvilke segmenter, I skal stå stærkest overfor. Klare valg/fravalg! I får udviklet et særpræg, der adskiller jer fra konkurrenterne.


STYRKET ATTITUDE

Der kommer fokus på agendaen. Det skal afspejles i både markedsføring (al kommunikation til målgruppen) og salgsarbejde. Slut med at ligne - og agere som - en lille virksomhed.


ØGET INDTJENING

Optimering af prissætning, tillægsydelser, distributions-strategi, partnerskaber, onlinesalg, mersalg, krydssalg, kundeloyalitet, storkundestrategier, etc.


SALGSKOMPETENCER

Vurdering af organisationens salgskompetencer. Har I, hvad det kræver. Hvad er den enkeltes rolle i fht salg. Hvad skal der evt. yderligere til for at løfte performance.   


SALGSSUPPORT

Anvisning af værktøjer, AI, metoder, viden, ressourcer/netværk, der kan bringe jer hurtigere frem mod øget salg. Og optimering af interne processer.


EN KLAR PLAN

Et entydigt (ambitiøst) salgsmål. Og en trin-for-trin plan for at nå de opsatte salgsmål.


Processen

Indsigt

01

Hver virksomhed er unik, derfor er processen også skræddersyet til den enkelte virksomhed. Jeg skal blive klogere på din virksomhed, dit marked, produkter, kunder, konkurrenter og nøglemedarbejdere. Jeg skal forstå dine nuværende salgsudfordringer, hvordan du griber salget an i dag, etc.

Møder, interviews, research

02

Jeg skal igennem alle aspekter i virksomheden, der har den mindste indflydelse på salgsperformance. Så det er et mix af fremsendelse/adgang til dokumenter og nøgletal, dialog om virksomhedens styrker, svagheder og udfordringer, gennemgang af cases/produkter (og/eller dialog med kunder), beskrivelse af salgsproces, marked, konkurrenter, 1:1 interviews med nøglemedarbejdere samt "hjemmearbejde" i form af min research og gennemgang af ovenstående.

Planlægning & quick-wins

03

På basis af step 1 & 2 vurderer jeg, hvilke områder i din virksomhed, der skal optimeres (alt fra finjusteringer til radikale ændringer) og hvor fokus skal lægges på kort og langt sigt. Er der lavthængende frugter, der kan plukkes ved få justeringer, har det naturligvis førsteprioritet

Workshop(s)

04

Mine anbefalinger fremlægges og drøftes i en eller flere workshops med relevante medarbejdere. Denne form er helt bevidst: Det handler dels om at skabe ejerskab og 'drive' i organisationen, dels om give og drøfte mine konkrete eksempler på løsninger indenfor de områder, der skal optimeres. Sidstnævnte giver de bedste betingelser for den efterfølgende implementering

Salgsmål og -plan

05

Entydige salgsmål defineres. Der skal ikke (længere) være tvivl om, hvad der forventes opnået. Derefter en trin-for-trin salgsplan: Hvilke salgsaktiviteter skal iværksættes for at indfri målene. Vi kigger på organisering af salg i virksomheden, struktur, systemer, pipeline management mv.

Eksekvering

06

Hvert område i salgsplanen skal eksekveres. Jeg er med til at træde i pedalerne. Er der opgaver i din plan, hvor der er behov for ekstern hjælp, så bistår jeg gerne med mit netværk. Er der behov for efterfølgende afklaring eller uddybning, står jeg til rådighed.

Pris

Prisen afhænger helt af din virksomheds udgangspunkt, konkurrencesituation, kompleksitet, antal nøglemedarbejdere mv. Processen skræddersys derfor den enkelte virksomhed.

Det er en investering, der bliver tjent hjem på øget fokus, klare valg/fravalg, større drive i organisationen, et farvel til kostbare omveje og spildte ressourcer - og et støt stigende salg!

Next step

Tag fat i mig med det samme. Et uforpligtende opkald eller møde kan besvare eventuelle spørgsmål, du måtte have.

Kontakt mig